HTML

Greve-kert2.jpgGreve-kert1.jpg

képek

Nincs megjeleníthető bejegyzés.

Új élet Dániában

Friss topikok

Címkék

szept. 3., első nap a suliban

2012.09.04. 23:34 barbara37

Gulnar mondta, hogy nem zavarja, ha reggel használom a konyhát, így készítettem szendvicseket és teát. A forró víz gombnyomásra rögtön folyik a pohárba :-) A teljes utazási idő a lakás és az iskola között 1 óra 2 perc. Több diák Roskildében lakik, nekik onnan csak fél óra. A külföldi diákok részlegének igazgatója (aki pl. Budapesten személyesen találkozott velünk) számomra furcsa ember. Nem sokat beszél, inkább figyel és a csendszünetek kitöltésére állandóan azt ismétli, hogy "Ja, ja, ja, ja". A turizmus, vendéglátás és szolgáltatásmenedzsment szakon 250-en diák van, ebből kb. 60 külföldi. Több külföldi (pl. a kínaiak) még nem érkeztek meg, várniuk kell még a vízumra. A külföldieket 2 csoportra osztották, így 2 tanár párhuzamosan adja az órákat. Engem Daniel Nielsen fog tanítani az első szemeszterben. Most töltötte be a 30. életévét és 1 éve tanít itt külföldieket. 21 éves koráig Roskildében élt, most pedig a fővárosban, közel a reptérhez. Marketinges közgazdász, 1 évet húzott le egy marketingügynökségnél. Utána 4 évig kommunikációs- és üzleti tanulmányokat folytatott a roskildei egyetemen, majd elkezdett itt tanítani. Kedves és jó fej, nem tűnik szigorúnak. Nem nagyon készült a mai napra, így elég kevés információt kaptunk a 4 óra alatt (fél órás ebédszünettel), amit együtt töltöttünk. Mondta azt is, hogy nem jó Power Point prezentációban, ami a végzettségét tekintve elég furcsa nekem. Mindenki bemutatkozott és mondott magáról 1-2 mondatot. Honnan jöttek a fiatalok? Egy magas fiú ikerpár Lettországból, vannak román, lengyel, ukrán, szlovák, cseh, egy fülöp- szigeteki lány és négy nepáli! Rajtam kívül 2 magyar lány (a másik csoportban öten vannak!), akik barátnők és valamiért nem beszélnek velem. Ez a "szimpátia" kölcsönös. Viszont összebarátkoztam Aleksandrával, egy nagyon aranyos litván lánnyal, akit elkísért és megvárt a dán barátja. Már egy évet tanult itt Dániában és akkor ismerkedtek meg, viszont dánul nem beszél. A diákok 4 fős csapatokban oldanak meg majd feladatokat. Az első projectben (dec. 20-i határidővel) egy szolgáltató cégnek (pl. kávézó, étterem) kell javaslatokat tenni arra vonatkozóan, hogyan vonzhatnak még több vendéget. A vendégeket is meg kell kérdezni arról, mitől éreznék még jobban magukat az adott vendéglátóipari egységben. Izgalmas feladatnak ígérkezik a csapatmunka előnyeivel és hátrányaival :-) A csoportmunka elég távol áll tőlem, mivel mindig is magányos farkas voltam, de valamikor csak el kell kezdeni ezt is.December 20-ig tart az első félév, 2, 3, 4 napot fogunk egy héten az iskolában tölteni, (9.15-14.00-ig) 2 hét októberi szünettel. Ez nem azt jelenti, hogy azokon a napokon, amikor nincs suli vagy a szünetben csak lógatjuk a lábunkat. A "szünnapokra" el fognak halmozni minket különböző megoldandó feladatokkal. Az osztályzat 3 részből tevődik össze: jelenlét, aktivitás, csoportmunka. Most csütörtök du 250 fős grillparti lesz, amire már beosztottak mindenkit aszerint, ki mit szeretne ott csinálni. Én a bár szekcióba jelentkeztem. Volt még zene, dekoráció, PR, csapatépítő játékok. A kantinban (11 és du. 1 között lehet ebédelni, rengeteg asztal és ülőhely van, de sok diák is) elfogyasztott napi egytálétel finom és bőséges volt :-) Lasagnét ettem zöldsalátával. Átszámítva 1250 forintba került. Ha veszek egy 10 alkalmas kajabérletet (időkorlát nélkül), akkor egy "nap étele" kicsit olcsóbb. Daniel, a tanárunk mondta, hogy a dánok szoktak ott lenni és ha veszünk ott kaját, akkor ne ott együk meg velük. Ez egy kicsit furcsa számomra, mármint az, hogy miért nem akarja, hogy vegyüljünk. Lehet, hogy csak annyi, hogy nem akarja, hogy ők miattunk ne tudjanak leülni. A tanároknak van külön étkezőjük, a külföldi diákok pedig egy konyhában tudják megmelegíteni az otthonról hozott ebédet.

Sajnos elég rendesen megfáztam, valószínűleg a légkonditól (nem a suliban!) és attól is, hogy túl sokat voltam szupermarketek hűtőpultjainak közelségében. Este éjfél utánig beszélgettem Gulnar-ral, a pakisztáni lakótársnőmmel barátságról, párkapcsolatról, házasságról, megcsalásról. Rengeteg teát is ittam (és sok ezer mg C vitamint vettem be). Éjszaka beöltöztem, hogy izzadjak, sajnos, mint másnap kiderült, nem sok eredménnyel.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://daniaielmenyek.blog.hu/api/trackback/id/tr584755737

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása