HTML

Greve-kert2.jpgGreve-kert1.jpg

képek

Nincs megjeleníthető bejegyzés.

Új élet Dániában

Friss topikok

Címkék

Aug. 21., kedd Dán nyelvtanfolyam

2012.08.21. 17:07 barbara37

Délelőtt felhívtam a nyelviskolát és kértem időpontot a személyes beszélgetésre. A tegnapi e-mail-ben még azt írták, hogy már csak jövő héten tudnak fogadni, de szerencsémre a hölgy mondta, hogy ma délután mehetek :-)

Begóniára attól kezdve, hogy elkészült, még 40 percet kellett várnom, amíg társalgott Chris-el. Elvitt a Királyi Könyvtárba, amit Fekete Gyémántnak is hívnak, valószínűleg a színe miatt. Ez egy kutatókönyvtár, a nagyobbik része modern üvegépület, de van régebbi stílusú kiterjesztése is. Az olvasótermében tökéletes csend van. A wc koedukált, a fülkéket be lehet zárni, de a mosdórész közös. Amikor benyitottam, éppen egy srác jött kifelé és csodák csodája, kitárta nekem az ajtót és megvárta, hogy bemenjek, én persze megköszöntem :-)

A nyelviskolában a kedves szőke hölgy, Anneli, aki maga is ott tanít, megkérdezte, miért jöttem Dániába, miért pont ide, van -e itt pasim stb. A nyelvtanfolyamokra csak CPR számmal lehet jelentkezni, mondtam neki, hogy holnap kapom meg az önkormányzatnál. Nagyon rendes volt tőle, hogy kivételesen azonosítószám nélkül is kitöltötte a  jelentkezési lapot (ezt nem szokták megtenni). A legerősebb kurzust választottam, hétfőn és csütörtökön vannak az órák 17.30-20.30-ig. A tanfolyam aug. 20-án kezdődött, így lesz mit bepótolnom jövő hétfőig. Az órákra vinnem kell pendrive-ot is, amire ráveszi a tanár a megtanulandó anyagot. A csoport 11-fős. A tankönyvet az oktató maga írta.A nyelvtanuláshoz minden segítséget megadnak. Van tanulóközpont az épületben, ahol bizonyos napszakokban tanárokkal lehet konzultálni, illetve kiejtési gyakorlóterem, ahol speciális audio anyagok és tanárok segítenek a szavak helyes kiejtésének elsajátításában. (a dánok számunkra elég furcsán beszélnek és máshogy képzik a hangokat, mint pl. a magyarok).Van egy kisebb könyvtáruk és egy másik épületükben pedig egy nagy, ahonnan természetesen lehet kölcsönözni. Ha esetleg beteg lennék vagy külföldön tartózkodom, akkor jeleznem kell és elküldik az órán leadott anyagot.

Felkerestem a legnagyobb nyilvános könyvtárat, ami több szintes. Itt nem kell csöndben lenni, nyugodtan lehet skype-on is beszélni. Itt is van pár nyelvtanulást segítő anyag, a cd-ket már rögtön be tudom másolni a laptopomra, holnap, ha meglesz a CPR számom, már kölcsönözni is tudok innen bármit ingyen :-)

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://daniaielmenyek.blog.hu/api/trackback/id/tr754724335

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása